Google zoekmachine

Posted by admin on

De Google zoekmachine is de belangrijkste, aangezien die door de meeste mensen wordt gebruikt.

Hieronder vindt u een aantal feiten over het internet gebruik.

• Zoeken op internet steeds populairder
• In 2010 Internet belangrijkste medium, boven televisie
• Nederlander in 2010 gemiddeld 14,2 uur week op internet
• 82,9% bevolking internetaansluiting
• Traditioneel zoeken via telefoongids en Gouden Gids verdwijnt
• Trend: Lokaal zoeken stijgt

Google is de belangrijkste zoekmachine en wint nog steeds aandeel:

verdeling zoekmachines

Opbouw van een Google pagina:

opbouw Google

De pagina is verdeeld in enerzijds de betaalde mogelijkheid (geel) en het organische resultaat (blauw). In totaal heeft u 21 mogelijkheden om op de eerste pagina te komen. Maximaal 11 betaalde mogelijkheden en 10 organische resultaten.

Kijkgedrag van de internetgebruiker:

eyetools google search

Zoals u ziet is het rode gedeelte het gedeelte waar de meeste gebruikers kijken. Dit is dus de top 3 van het organische resultaat. Naar betaalde resultaten (Google Adwords) wordt bijna niet meer gekeken. Zeker niet omdat gebruikers “blind” worden voor advertenties.

Klikgedrag gebruiker bij gevonden resultaten in de Google zoekmachine:

Google kliks

Hier kunt u zien dat de meeste gebruikers klikken op de top 3 resultaten en ook daar het langste op de pagina blijven. Gebruikers hebben het meeste vertrouwen in een bedrijf dat in de top 3 staat, of dit nu terecht is of niet.

Het is dus zeer belangrijk voor uw bedrijf om in de top 3 van Google te staan om op die manier uw omzet en naamsbekendheid te verhogen.

Internet wordt steeds belangrijker in het dagelijks gebruik en in het vinden van producten of diensten. Wanneer uw bedrijf niet vindbaar is op internet mist u omzet. De enige zoekmachine die van belang is om dit resultaat te kunnen behalen is de Google zoekmachine.

Incoming search terms for the article:

Comments are closed.